تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه ایرانی، دارای هزاران فایل ، نرم افزار ، مقاله ، پایان نامه، کارآموزی دانشجویی ،نمونه سوال و .... می باشد. درصورت هرگونه سوال،نظر ،انتقاد و ... میتوانید در قسمت تماس با ما پیام خود را برای ما ارسال کنید.


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 284
  • بازدید دیروز : 146
  • بازدید کل : 497932

دانلود مقاله معلم، خلاقیت و تکنولوژی آموزشی


دانلود مقاله معلم، خلاقیت و تکنولوژی آموزشی

خريد و دانلود مقاله معلم، خلاقیت و تکنولوژی آموزشی
تعداد صفحات:32
نوع فايل :Word
 
 
خلاصه و چکیده مقاله معلم، خلاقیت و تکنولوژی آموزشی:
بنابر آنچه که اختصارا به آن اشاره شد برای اینکه دانش آموزان ما از شخصیتی مستقل و خلاق برخوردار گردند لازم است.
1 ) زمینه رشد متعادل و متعالی شخصیت آنها فراهم شود و از هر گونه تنبیه، تهدید و تحقیر ایشان در خانه، مدرسه و اجتماع اجتناب گردد.
2 ) بالحاظ نمودن مساله ی، تفاوتهای فردی به تلاش دانش آموزان بیشتر بها داده، احساس دوستی و رفاقت را در بین ایشان بیشتر کنیم.
3 ) باید همواره توانمندی های دانش آموزان را مورد توجه خاص قرار داد و با تشویقهای مناسب زمینه تقویت اعتماد به نفس و احساس خود ارزشمندی را در ایشان افزون ساخت.
4 ) بایست است حتی الامکان تلاش شود که شخصیت حساس و در حال رشد دانش آموزان در گرداب فشارهای اقتصادی و اجتماعی آسیب نپذیرفته، متزلزل نگردد.
5 ) هرگز از دانش آموزان نخواهیم که همه انرژی و توان خویش را صرفاً برای رضایمندی ما مصروف دارند باید به آنها فرصت دهیم که هر زمان که مقدور است آزادانه و مستقل به مساله یا فعالیتی که عمیقاً دوست دارند و بهتر از هر کار دیگر از عهده آن بر می آیند بپردازند.
6 ) شایسته است دانش آموزان مطلوب ترین اوقات فراغت را در اختیار داشته باشند تا آزادانه و به گونه ای که دوست دارند از آن بهره برده از هوشمندی و استعداد خود بهترین استفاده را ببرند.
7 ) دانش آموزان دوست دارند که مهارتهای استقلال را بیاموزند و با استقلال شخصیت و آزادی اندیشه بر جسته ترین توانمندی های خود را شکوفا سازند و در این ارتباط وجود معلمان و مربیان هوشمند و آگاه به پدیده خلاقیت بزرگترین کمک تلقی می شود.
 
 
مقدمه مقاله معلم، خلاقیت و تکنولوژی آموزشی :
به هر شکل ممکن وسایل ارتقای اخلاقی و اعتقادی عاملی و هنری کودکان را فراهم سازید. حضرت امام خمینی (ره)
بدون تردید بحث پیرامون ویژگیهای رفتاری و شخصیتی نوجوانان و جوانان، این پر بهاترین و پر انرژی ترین سرمایه های هر جامعه از بیشترین اهمیت برخوردار است. اما زمانی که خصیصه های شخصیتی نوجوانان را در بستر خلاقیتهای ذهنی و نوآوریهای علمی و هنری مورد ارزیابی قرار می دهیم اهمیت وارزشمندی چنین بحث و نگرشی مضاعف خواهد بود چرا که امروزه در عصر گسترش روز افزون علوم و فنون و حاکمیت صنایع و تکنولوژی برتر، مساله ای که بیش از هر چیز دیگر توجه کارگزاران جوامع صنعتی را به خود جلب کرده است نو آوریها و خلاقیتهای ذهنی و بالطبع شناسایی، هدایت و حمایت از صاحبان اندیشه های خلاق و مولد است از سوی دیگر مطالعات انجام شده پیرامون ویژگیهای زیستی، روانی و اجتماعی صاحبان تفکر واگرا و مبتکران و مخترعان حاکی از آن است که شکوفایی خلاقیتهای ذهنی عمدتاً در دوران نوجوانی و جوانی پدیدار می گردد لذا بحث درباره جوان و خلاقیت یعنی سخن گفتن پیرامون با ارزش ترین و سرنوشت ساز ترین مفاهیم و پدیده ها در عصر ستیز علمی و حاکمیت برترین یافته ها و تکنولوژی نو.
مسلماً طرح چنین مباحث حیاتی در جامعه اسلامی ما که وارث انقلاب ارزشها و صاحب هوشمندترین نسل ها و پایدار ترین ملت هاست از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که رسالت کارگزاران نظام اسلامی بالاخص دست اندر کاران تعلیم و تربیت کشور، تربیت نوجوانان و جوانانی است که وجود شان مسلح به آخرین یافته های علمی بوده، ضمن به دست گرفتن سر نخ کلاف پیچیده تکنولوژی، با ایمان و توکل به خدا و تعهد به ارزش های والای اسلامی در برابر تهاجم دشمنان چراغ به دست و لجام گسیختگیهای فرهنگی، شخصیتی مقاوم و پایدار داشته باشند.
 
قسمتي از مقاله معلم، خلاقیت و تکنولوژی آموزشی :
پرهیز از تقلید اندیشه ها :
تقلید و گپی برداری از اندیشه ها مهم ترین آفت خلاقیت است و روش های آموزشی نباید فراگیران را به تقلید و گپی برداری و استنساخ بکشاند.
«امانوئل کانت» در کتاب« تعلیم و تربیت» ترجمه جناب آقای دکتر شکوهی گوید. «اکتساب و تقلید از اندیشه ها باعث بار آمدن دانشمندان ساختگی می شود که دانش در آنان رشد نکرده، بلکه ظاهر شان را به لعابی اندوده اند. به همین دلیل است که گاهی به افراد تحصیل کرده ای بر می خوریم که فهم و درک کمی دارند.»
«روسو نیز می گوید :» باید از آموختن اندیشه ها خود داری کنیم، چون اقتباس کننده از اندیشه دیگران می شویم و این یک دام است.» در کتابی از یونسکو با عنوان اقدام یک پارچه در زمینه آموزش صلح و حقوق بشر آمده : «وظیفه آموزش و پرورش صرفاً انتقال فرهنگ گذشته به نسل جدید نیست بلکه فراهم ساختن شرایطی است که نسل جدید خود فرهنگ و تجربیات نسل بزرگ را بازسازی کند و از نو در فرایند باز آفرینی و به سازی آن بکوشد.»
 
 
منابع استفاده شده در مقاله معلم، خلاقیت و تکنولوژی آموزشی :
 
1 ) روان شناسی تربیتی، نوشته دکتر علی شریعتمداری چاپ چهارم انتشارات امیر کبیر (ص 11-409)
امروز، غلامعلی (1365) دانش آموزان تیز هوش و خلاق «نشریه پیوند » پیوند شماره 88 انجمن اولیا و مربیان جمهوری اسلامی ایران.
3 ) تعلیم و تربیت اسلامی نوشته دکتر علی شریعتمداری انتشارات امیر کبیر؛
4 ) اینترنت؛
Hwlock, Elizabeth, (1978). Child devlopment
Mcgraw-Hill Book company New York
6 ) رشد علم اردیبهشت 1383 شماره مسلسل 182 سال بیست و دوم؛
7 ) نشریه پیوند شماره 155-154-153 تابستان 1371 نشریه انجمن اولیاء و مربیان جمهوری اسلامی ایران؛


مبلغ واقعی 8,500 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 4,250 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1838

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • کتاب صوتی چگونه در بورس ۲ میلیون دلار بدست آوردم
  • متن انگلیسی و ترجمه درس متون حقوقی 4 رشته حقوق - a level and as level law - بر اساس کتاب مارتین هانت
  • نمونه سوال و جواب همراه با کاملترین جزوه آزمون نهایی ضمن خدمت شمیم دانش فرهنگیان آموزش و پرورش ( بیش از 430 سوال قابل جستجو با فرمت word )
  • پکیج آموزشی کشت کلیه گیاهان و سبزیجات و میوجات به روش هیدروپونیک در خانه
  • چه راههایی برای بالا بردن تحمل خود در برابر نظر دیگران در خانواده مدرسه و جامعه پیشنهاد می کنید.

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد