تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه ایرانی، دارای هزاران فایل ، نرم افزار ، مقاله ، پایان نامه، کارآموزی دانشجویی ،نمونه سوال و .... می باشد. درصورت هرگونه سوال،نظر ،انتقاد و ... میتوانید در قسمت تماس با ما پیام خود را برای ما ارسال کنید.


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 75
  • بازدید دیروز : 42
  • بازدید کل : 494873

دانلود نقش معلم در رونق بخشی به مساجد و نماز


دانلود نقش معلم در رونق بخشی به مساجد و نماز

خرید و دانلود مقاله نقش معلم در رونق بخشی به مساجد و نماز

فرمت ورد

25 صفحه

 

چکیده مقاله نقش معلم در رونق بخشی به مساجد و نماز:

نيايش نياز دروني انسان است و بروز اين نياز نيز اجتناب ناپذير است. هنر مربيان و معلماني كه مي‌خواهند چنين رفتاري را به تناسب نيازمندي انسان در افراد فرهنگ سازي نمايند آن است كه زيباترين شكل و شيوه آموزش چنين رفتاري را متناسب با رغبت‌هاي فراگيران جستجو نموده و بر اساس آن اقدام نمايند.اگر معلمان بتوانند بسياري از رفتارهاي مطلوب از جمله شركت در مساجد و نماز جماعت را به طور غير مستقيم و يا ضمني از طريق بهره گيري از وجود الگوهاي رفتاري در نوجوانان به وجود آورند فوق العاده موثر و ارزشمند خواهد بود. در يادگيري ضمني و يا مشاهده اي به جهت آنكه يادگيرنده آگاهانه و داوطلبانه به موضوع يا رفتار خاصي دقت مي‌كند از نگرش مثبت و انگيزه قوي برخوردار است.معلمان و مربيان مدارس به مثابه الگوهاي مطلوب جوانان زماني مي‌توانند توفيقات چشمگيري در پرورش يا تقويت احساس مذهبي و رفتارهاي ديني از جمله اقامه نماز در مساجد داشته باشند كه شخصيت مذهبي آنها براي جوانان بسيار دوست داشتني و محبوب باشد. معلمان متعهد و دلسوز و آشنا به مباني روان شناختي مذهبي سعي مي‌كنند در بيان يا ظهور هر انديشه و رفتار مذهبي احساس خوشايندي در قلوب پاك جوانان پديد آورند.حضور فعال مربيان به همراه جوانان در مساجد علاوه بر فضيلت‌هاي معنوي به تقويت اكتساب‌هاي آموزشگاهي نيز خواهد انجاميد و حضور چشمگير امام جماعت مسجد در مدرسه و گفت و گو با مربيان و دانش آموزان و احساس نزديكي و قرابت با ايشان به اين پيوند مقدس شكوه بيشتري مي‌بخشد. معلمان متعهد كه بهترين الگو براي جوانان مي‌باشند مي‌توانند در كلاس‌هاي درسي خود در كنار تدريس درس مربوطه به آموزش مسائل مذهبي پرداخته و جوانان را نسبت به آنها آگاه و علاقه مند گردانند. از جمله اينكه براي آنها از اجر و پاداش و فوايد نماز جماعت در مسجد گفته و هم چنين براي ترغيب بيشتر جوانان به مسجد شرايط لازم را جهت آشنايي و ارتباط آنها با مساجد فراهم آورند و بعضاً مي‌توانند فعاليت‌هاي مذهبي جوانان را در مساجد در دفتر نمره خود ثبت نموده و نمره اي خاص- جهت تشويق جوانان - به آنها اختصاص مي‌دهند.

مطرح كردن احاديث و روايات و تعريف خاطراتي از بزرگان در مورد نماز جماعت در مساجد و معرفي كتبي در اين مورد به دانش آموزان مي‌تواند انگيزه جوانان را براي شركت در نماز جماعت و مساجد مضاعف كند.

در مقاله حاضر قصد داریم به نقش معلم در رونق بخشی به مساجد و نماز بپردازیم.

کلیدواژه :

معلم-مدارس-نماز-مسجد-دانش آموزان



مقدمه مقاله نقش معلم در رونق بخشی به مساجد و نماز:

ضرورت عقلي وشرعي اقتضا مي كند كه قبل از همه بايد به محكم سازي واستوار سازي ستون دين پر داخته شود ،وپرداختن به اين امر مهم را فرهنگ سازي نماز نام مي نهيم . . نماز رکن اصلی دین است و به عنوان نمودی بارز و آشکار از رفتارهای دینی باید اصلی ترین جایگاه ر ادر زندگی مردم داشته باشد . وقتی که خود ر ادر مقام عضوی از پیکره تعلیم وتربیت می بینیم این اندیشه در ذهن ایجاد می شود که واقعاً وظیفه ی تعلیم وترویج اقامه نماز برعهده چه کسی است و با چه کیفیتی وبا چه روش هایی انجام پذیرد ؟ البته در این زمینه نقش معلمان و محققان و مدیران آموزش و پرورش و عالمان فرهنگی به عنوان سکانداران یک نهاد فرهنگ ساز (مدرسه ) حائز اهمیت است.

و...


مبلغ واقعی 6,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 5129

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • کتاب صوتی چگونه در بورس ۲ میلیون دلار بدست آوردم
  • متن انگلیسی و ترجمه درس متون حقوقی 4 رشته حقوق - a level and as level law - بر اساس کتاب مارتین هانت
  • نمونه سوال و جواب همراه با کاملترین جزوه آزمون نهایی ضمن خدمت شمیم دانش فرهنگیان آموزش و پرورش ( بیش از 430 سوال قابل جستجو با فرمت word )
  • پکیج آموزشی کشت کلیه گیاهان و سبزیجات و میوجات به روش هیدروپونیک در خانه
  • چه راههایی برای بالا بردن تحمل خود در برابر نظر دیگران در خانواده مدرسه و جامعه پیشنهاد می کنید.

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد