تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه ایرانی، دارای هزاران فایل ، نرم افزار ، مقاله ، پایان نامه، کارآموزی دانشجویی ،نمونه سوال و .... می باشد. درصورت هرگونه سوال،نظر ،انتقاد و ... میتوانید در قسمت تماس با ما پیام خود را برای ما ارسال کنید.


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 145
  • بازدید دیروز : 105
  • بازدید کل : 498584

دانلود تحقیق قالب ورد با نام اثر زلزله بر سازه هاي زير زميني و تونل مترو ۳۷ ص


دانلود تحقیق قالب ورد با نام اثر زلزله بر سازه هاي زير زميني و تونل مترو ۳۷ ص

 

چکيده: امروزه با پيشرفت فن آوري، سهولت نسبي در حفاري و ساخت سازه‌هاي زيرزميني، محدوديتهاي فضاهاي سطحي براي اجراي طرحهاي عمراني و نيز به واسطه مسائل سياسي و امنيتي، توجه بسياري از کشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه به احداث سازه‌هاي زير رميني براي کاربريهاي عمراني، نظامي و معدني معطوف شده است. راهها و بزرگراههاي زيرزميني، انواع تونلها، شبکه متروي شهري، نيروگاهها و ساير مغارهاي زير زميني براي دفن زباله‌هاي هسته‌اي و يا به عنوان مخازن نفت، معادن، پناهگاهها و انبارها، تعدادي از سازه‌هايي هستند که در کشورهاي مختلف به سرعت در حال ساخت و اجرا مي‌باشند. با توجه به توسعه روز افزون سازه‌هاي زير زميني و هزينه‌هاي فراواني که براي ساخت هر يک از اين سازه‌ها صرف مي‌گردد و نيز اهميت آنها در شبکه حمل و نقل بين شهري و داخل شهري و خطري که در صورت آسيب ديدگي آنها متوجه جان مردم ميشود، لازم است که پايداري آنها در برابر خطرات ناشي از زلزله مورد مطالعه قرار گيرد. در اين گزارش پس از نگرشي اجمالي به تاريخ صنعت سازه‌هاي زير زميني و آسيبهاي گذشته اين سازه‌ها در زلزله، به بررسي تعاريف مربوط به تونلها و نيز مشخصات کلي امواج زلزله و نحوه تاثير آنها بر تونلها مي‌پردازيم و برآورد خطر پذيري اين گونه سازه‌ها را بيان مي‌نماييم. بخش دوم اين گزارش، به تونلها و ايستگاههاي زير زميني مترو اختصاص دارد که پس از بيان تفاوت عملکردي اينگونه تونلها نسبت به ساير تونلها، به مطالعه موردي تونل متروي دايکايي که در زلزله کوبه دچار آسيب شده بود و نيز بررسي خطرپذيري تونل متروي شهر قاهره خواهيم پرداخت. سپس معيارهاي طراحي لرزه‌اي تونلها بيان ميگردد. تاريخچه تونل سازي و سازه‌هاي زير زميني احتمالا اولين تونل‌ها در عصر حجر براي توسعه خانه‌ها با انجام حفريات توسط ساکنان شروع شد . اين امرنشانگر اين است که آنها در تلاشهايشان جهت ايجاد حفريات به دنبال راهي براي بهبود شرايط زندگي خود بوده اند. پيش ازتمدن روم باستان ، در مصر ، يونان ، هند و خاور دور و ايتالياي شمالي ، تماما تکنيکهاي تونلسازي دستي مورد استفاده قرار مي‌گرفت که در اغلب آنها نيز از فرايندهاي مرتبط با آتش براي حفر تونل هاي نظامي ، انتقال آب و مقبره‌ها کمک گرفته شده است. در ايران نيز از چند هزار سال پيش، به منظور استفاده از آبهاي زير زميني تونل هايي موسوم به قنات حفر شده است که طول بعضي از آنها به 70 کيلومتر و يا بيشتر نيز مي‌رسد. تعداد قنات هاي ايران بالغ بر50000 رشته برآورده شده است. جالب توجه است که اين قنات هاي متعدد، طويل و عميق با وسايل بسيار ابتدايي حفر شده اند.

 



 

  انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 148

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • کتاب صوتی چگونه در بورس ۲ میلیون دلار بدست آوردم
  • متن انگلیسی و ترجمه درس متون حقوقی 4 رشته حقوق - a level and as level law - بر اساس کتاب مارتین هانت
  • نمونه سوال و جواب همراه با کاملترین جزوه آزمون نهایی ضمن خدمت شمیم دانش فرهنگیان آموزش و پرورش ( بیش از 430 سوال قابل جستجو با فرمت word )
  • پکیج آموزشی کشت کلیه گیاهان و سبزیجات و میوجات به روش هیدروپونیک در خانه
  • چه راههایی برای بالا بردن تحمل خود در برابر نظر دیگران در خانواده مدرسه و جامعه پیشنهاد می کنید.

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد