امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
دسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
آمار بازدید سایت
پیوند ها
دانلود تحقیق ویژه ارتقاء شغلی فرهنگیان ۶۰ صفحه در قالب word با عنوان در کلاس درس چگونه باشیم
چکیده معلمان براي کسب موفقيت در ارتقاي کيفيت اجراي برنامههاي درسي، به دانش و اطلاعاتي گسترده نياز دارند؛ دانش و اطلاعاتي که از منابع موثق و معتبر قابل حصول باشد. مدارس و کلاسهاي درس امروز، بسيار ناهمگنتر و پيچيدهتر از مدارس و کلاسهاي گذشتهاند. بهدليل وجود تفاوتهاي فردي و فرهنگي، چهدر جامعهي دانشآموزي و چهدر جامعهي معلمان و کارکنانمدارس، و نيز بهدليل چندوجهيبودن فرهنگ و محيط مدارس و کلاسها، معلمان و مديران مدارس بهعنوان رهبران آموزش و سکانداران چرخهي يادگيري، با چالشهاي متعدد و متنوع رو به رو هستند. کلیدواژه آموزش ، افت تحصیلی ، یادگیری ، دانش آموزان مقدمه چگونگي رويا رويي با معضلات و چالشها، بدون شک در کيفيت اجراي برنامههاي درسي، بهعنوان مهمترين مؤلفه ي مسئوليتي و کاري مؤثر است. در اين دوره از انتشار مجله (دورهي بيست و پنجم) کوشش بر اين است که در هر شماره چند نکته يا توصيهي کليدي ارائه شود که بهطور عام راهگشاي ارتقاي کيفيت اجراي برنامههاي درسي در مدارس و کلاسهاي درس باشد؛ نکتههايي که حاوي اصول و بايستهها در جهت تحقق هدفهاي برنامههاي درسي باشد و در نهايت به کسب درجات بالاي کيفيت اجرا در مدارس بينجامد. اداره ي كلاس دلایل ضرورت وجود ضوابط و روش کار مشخص برای دانشآموزان بحث میکنیم. 1- برای کاهش حس عدم امنیت در میان شاگردان، باید ضوابط و مقررات مشخص باشد و به روشنی بیان شود تا پیشبینیپذیر بودن مسائل کلاس، از عدم امنیت و نگرانی دانشآموزان کاسته شود. زیرا بخش تحتانی مغز مسئول اعمال حیاتی انسان است و چون این بخش از مغز در هنگام ترس فعال میشود، برای یادگیری واقعی باید این بخش از مغز در آرامش باشد. 2- احساس ترس و عدم امنیت، یکی از موانع یادگیری است. 3- وقتی معیارها به طور پیوسته به اجرا درآید، از بروز رفتارهای آزارنده و مخرب غیراجتماعی جلوگیری میکند. زیرا این رفتارها در فرآیند یاددهی – یادگیری مطلوب اختلال ایجاد میکند. 4- خود معلم با وجود ضوابط از ابتدای کلاس و در مراحل مختلف، میداند از کلاس چه میخواهد و برنامه مشخصی دارد. 5- با وجود ضوابط مشخص به طور غیرمستقیم به دانشآموزان نظم را آموزش میدهیم. حال که با وجود ضرورت ضوابط آشنا شدیم، برای تنظیم آن چه کار باید کرد... 1- برای تنظیم ضوابط مورد نیاز کلاس باید وقتی را برای تفکر در مورد آنها بگذرانید و مشخص کنید برای مراحل تدریس زیر چه ضوابط مشخص و تعریفشدهای دارید. - وقتی دارید حضور و غیاب میکنید؛ - وقتی شاگردان در گروههای کوچک با هم کار میکنند؛ - وقتی همه کلاس در مورد موضوعی واحد بحث میکنند؛ - وقتی شاگردان امتحان میدهند؛ - وقتی شاگردان کنفرانس میدهند؛ - وقتی شاگردان وارد کلاس میشوند یا از کلاس خارج میشوند؛ - وقتی شاگردان فعالیتی را تمام میکنند و به سراغ فعالیتی دیگر میروند؛ - وقتی شاگردان کارهای فردی خود را انجام میدهند؛ - وقتی شاگردان رفع اشکال میکنند؛ یا - وقتی که دارید در جلو کلاس؛ درسی را مستقیماً ارایه میکنید. 2- اداره کلاس شما باید براساس ویژگیهای شخصی خودتان باشد و از کپیبرداری صرف که با روحیه شما سازگار نیست، اجتناب کنید. 3- در مورد ضوابط کار در کلاس، صراحت و قاطعیت داشته باشید. 4- به شاگردان باید تفهیم کنید که چه انتظاری دارید و منطق این ضوابط را نیز برای آنها بیان کنید. برای روشن شدن مطلب مثالهایی از وقت حضور و غیاب و ورود شاگردان به کلاس را در اینجا میآوریم. مرحله اول: از سه تا یک آهسته آهسته و بلند میشماریم. با این کار به شاگردان هشدار میدهم که انتظار این است که ساکت باشند و در ضمن این شمارش، صحبت شان را تمام کنید. مرحله دوم: به همه کلاس نظری میاندازم تا مطمئن شوم شاگردان همه رو به من نشستهاند. مرحله سوم:
|
برچسب های مهم