تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه ایرانی، دارای هزاران فایل ، نرم افزار ، مقاله ، پایان نامه، کارآموزی دانشجویی ،نمونه سوال و .... می باشد. درصورت هرگونه سوال،نظر ،انتقاد و ... میتوانید در قسمت تماس با ما پیام خود را برای ما ارسال کنید.


دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 67
  • بازدید دیروز : 52
  • بازدید کل : 500238

دانلود تحقیق قالب ورد با نام ابنیه سنتی ایران 56 ص


دانلود تحقیق قالب ورد با نام ابنیه سنتی ایران 56 ص

 

چون ديوارها فرو ريزد و لانه كبوتران ويران شود ، به‌ آسماني نگاه كن ، همسايه آن كبوتر كه از فراز شهر پرواز كرد و از نظر گريخت يادهاي ماست يادهاي جمعي ما ، خاطراتقومي ماست كه ما را با يكديگر آشنا مي كرد . خانه ، مظهر مسلم آرامش يافتن ، در درون و خود را از دغدغه «بيرون» وارهاندن است و در آغازنيز براي رسيدن به اين هدف اصولي ، انسان نقشه آن را طرح كرد و در اين نقشه ، ساختمان يك بنا ، تعادل و انسجام ميان اجسامي كه آنها را به توازن و تناسب و با توجه به طبيعت ذاتي آن اجام و با عنايت به طبيعت ذاتي انسان برپا ساختند . در اين هماهنگي يكايك اجزاء به كمك يكديگر ، كلي را تشكيل مي دهند و فضايي را بوجود مي آورند كه در حقيقت نمايانگر فضاي عالم نامتناهي است . 3-4- فرم بنا خصوصيات كلي فرم بنا در اين مناطق به قرار ذيل است : الف-ساختمانها بصورت حياط مركزي و نيمه درون گرا ب-حداكثر استفاده از سايه و كوران هوا ج-ارتفاع اتاقها زياد و پنجره ها بلند و كشيده د-ايوانها وسيع و مرتفع ه- عدم وجود زيرزمين و.طاقها غالباً مسطح ه-در اين كناره اكثر ساختمانها نيمه درون گرا هستند و اطاقها در اطراف يك حياط مركزي قراردارند . فرق عمده اين ساختمانهاي حياط مركزي با ابنيه مشابه در مناطق فلات مركزي ايران در اين است كه با وجود آنكه اين ساختمانها درون گرا مي باشند ، ولي ارتباط آنها با فضاي خارج كاملا بسته نيست و پنجره هاي بلند و مرتفع و ايوانهاي وسيع رو به فضاي كوچه و يا ميدان در طبقات دوم و خصوصاً سوم ساختمان دارند . (اشكال 8-4و11-4) . دليل اين امر بدين لحاظ است كه به منظور استفاده از تهويه دو طرفه هوا در داخل اتاق و كاستن از شدت گرما ، با باز كردن پنجره هاي رو به حياط از يك طرف و پنجره هايي روبه كوچه از طرف ديگر اين تهويه صورت مي گيرد . همچنين هنگام عصر و غروب كه از شدت آفتاب كاسته مي شود ، اهالي در ايوانهاي خارجي رو به دريا مي نشينند و از جريان بادي كه بين درياو ساحل وجود دارد لذت مي برند .

 



 

  انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 102

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • کتاب صوتی چگونه در بورس ۲ میلیون دلار بدست آوردم
  • متن انگلیسی و ترجمه درس متون حقوقی 4 رشته حقوق - a level and as level law - بر اساس کتاب مارتین هانت
  • نمونه سوال و جواب همراه با کاملترین جزوه آزمون نهایی ضمن خدمت شمیم دانش فرهنگیان آموزش و پرورش ( بیش از 430 سوال قابل جستجو با فرمت word )
  • پکیج آموزشی کشت کلیه گیاهان و سبزیجات و میوجات به روش هیدروپونیک در خانه
  • چه راههایی برای بالا بردن تحمل خود در برابر نظر دیگران در خانواده مدرسه و جامعه پیشنهاد می کنید.

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد